Dag 4

23 januari 2018

Daar ben ik weer. Ik was van gisteren nog wat vergeten te vertellen.
Tanquy van team Draakje moest nog spijkerbanden ophalen in Helsinki. Gertjan wist waar ze moesten zijn dus reden gertjan en tanquy in Draakje naar Helsinki. Het liep alleen allemaal een beetje uit daar dus ik besloot om samen met lianne de andere helft van team Draakje naar onze slaapplaats te rijden. Dit was nog 110 km rijden.
Ik stapte in de auto en startte, oh nee ik probeerde te starten. Het wilde dus echt niet.
Team 2cv4u kwam ons te hulp. Ach die twee vrouwen in de kou doen het vast niet goed..
Maar nee hoor ook bij hen lukte het niet. Dus dan maar aanduwen.
Dus op weg naar het hotel. Een donkere besneeuwde weg met veel bochten en meerdere waars ch uitingen voor overstekende rendieren. Ik reed de heuvel op wat veel moeite koste voor onze.2cv we hadden een raar geluid en flop, de verlichting uit en gelijk viel.de motor uit. Sta je daar zonder werkende verlichting.!
Gelukkig reed team 2cv4u nog achter ons en zette ons in het licht. We hebben de auto een zijweggetje in geduwd zodat we in ieder geval veilig stonden. De mannen hebben onder de motorkap gekeken. Het bleek dat de kabel van de startmotor gebroken was. Nou daar kon ik dus niks aan doen dat was gewoon pech. Ook Diana raid team langs rijden met nog meer li ch 't. De mannen hebben onze eend zo gerepareerd dat we konden rijden. De pluspunt door verbonden en hij deed het weer. De auto aangeduwd en hij kon. Ik had alleen liever iemand bij me die de eend geluiden herkend en het zou merken als er iets mis zou zijn. Dus Niets van Diana raid team stapte in onze auto achter het stuur en reed.mij naar het hotel. Een gezellige rit. Bleek hij ook nog taxi chauffeur te zijn. Dus het was een soort " rent a bob".
Hor kan je zo'n verhaal nou vergeten!

Oke dan nu dag 4

Vanmorgen om 7 uur opgestaan. Het ontbijt was om 8 uur. Een super buffet met brood, ei, spek, yoghurt; muslie en nog veel meer. Een stevig ontbijt voor een rit van 450 km.
We zijn vertrokken van het hotel. Ik moest wel eerst de auto aanduwen. Gelukkig weegt.de 2cv bijna niks en konden we heuvel af.
Op weg naar de citroen garage 170 km verderop voor een oliewissel en het repareren van de startmotor kabel.
We moesten nog wel even tanken. Gertjan zei nog dan tank ik met.de motor draaiend, ja tuurlijk! Het is een gewoonte om je motor uit te zetten als je gaat tanken dus dat deed hij dus ook. Na het tanken weer de auto aangeduwd. Wel een goede beweging voor mij.
Bij de citroen garage in Mikili werd Gertjan met open armen ontvangen. Een 2cv rijder van de Finse club. De auto's een voor een op de brug voor verse en dunnere olie. Van de Finse club was in de garage een klein hoekje met club artikelen. Ik heb een vest van de club gekocht.
De auto was weer gemaakt, een extra sticker van Citrix op de auto en onderweg naar allahanog iets. Daar is ons hotel op een eiland. 4 dagen geleden heeft gertjan bericht gekregen dat de ijsweg om op het eiland trouwkaarten genoeg is om er over te rijden. Officieel nog niet geopend maar voor eenden goed te doen.
We zijn naar Varkaus gereden waar een muziek museum zit. Wat en leuke museum was dat. Variërend van valse spookachtige zelfsturende piano tot een wurlitzer jukebox met hele oude muziek. De weg vervolgt naar Kuopio waar een uitkijktoren boven op een heuvel staat. We waren net te laat om naar boven te gaan. We zijn naar boven de berg op gereden. Gertjan vond het een uitdaging voor mij om naar beneden te rijden. Onderaan de heuvel is namelijk gelijk een kruising met verkeerslichten wat voor vele moeilijk is om op tijd voor het rode licht te stoppen. Filmpje kijken maar.
Een mooie rit door een besneeuwd landschap. Het was even zoeken waar het begin van de ijsweg. Je merkt eigenlijk niet dat je op ijs rijd. Alleen de helling op van het ijs af ging even niey goed. Dus achteruit het ijs weer op en een afloop nemen. Gelukt!
aangekomen in Aholansaari Tahkhovuori. Leuke kamers met een vide en een sauna. HEERLIJK! Vanuit de sauna de sneeuw in gedoken.

1. Dre:
    26 januari 2018
    hihi ja zo maf ben je wel
  2. Lenneke:
    26 januari 2018
    In je blotende nakie!!! haahaha!
  3. Romano:
    29 januari 2018
    Erg leuk weer Margreet. Hopelijk blijft de cv het goed doen. Wacht op" the next story".