Dag 3

23 januari 2018 - Helsinki, Finland

Zo heeft even een paar dagen geduurd voor ik weer wat schreef.
We zijn naar Stockholm gereden om met de boot naar Finland te gaan.
Het was weer een mooie rit. Bij de boot troffen wij Remco en John. Dus met 4 eenden de boot op. Wij werden vooraan op het autodesk gezet. Volgens ons wilde het personeel van de boot mooie foto's maken.
Samen met lianne en gertjan in het restaurant wat gegeten. We waren nog lang niet klaar met eten toen plots het personeel alle tafels en stoelen rondom om gingen weghalen. Zaten we dus opeens in een leeg restaurant. De dames wilde sluiten. We konden nog net op tijd ons glas pakken. Ik had gelukkig net m'n bord leeg en weg was de tafel. We hebben in een deuk gelegen.
Heerlijk geslapen aan boord. Om 7 uur moesten we op het autodesk zijn. Er moesten nog een paar winterkapjes voor de gril gedaan worden. De mannen van de boot stonden te stressen dat we van boord moesten. Ja dus even geduld de motor moet even warm worden voor ik kan wegrijden. Met als resultaat dat geen van de auto's nog van boord konden.
We zijn naar de messenmaker gereden. Daar aangekomen om 10 uur was Nalle onze smid er nog niet. Wachtend op hem even wat rond gelopen. Er kwam een auto aan met een platte boot met propeller aanrijden . We raakte in gesprek. Hij was visser en ging zo het meer op. En ja hoor we mochten mee.
Echt gaaf bij lianne en mij maakte hij een extra lang rondje. Bekijk het filmpje maar.
Inmiddels was Nalle de smid er en zijn aan de slag gegaan. Zwaar werk hoor maar hij is erg mooi en scherp geworden.
Na het messen maken richting Helsinki gereden voor de overnachting.
In het hotel aan gekomen was rond 21.00 uur waren alle 14 eenden er.
Een welkomstdrankje "jagemaister" gedronken en een welkomstwoord. Het lijkt een hele familie.

1. Dre:
    25 januari 2018
    Cooool zou der jaloers van worden
    Hoop als ik me weer beter gaat voelen om met zijn3 tjes dit te ervaren.
    Moet Reza wel aan haar rijbewijs gaan beginnen als dat zover is.
  2. Lenneke:
    25 januari 2018
    Ik leef helemaal mee. Zo’n reis is om nooit te vergeten!
  3. Ab Quak:
    25 januari 2018
    Nou Andre deze oude man is ook een beetje jaloers , lijkt mij ook wel wat.
    Veel succes allemaan de rest van de reiss