Dag 2 20 januari

21 januari 2018 - Jönköping SO, Zweden

Vanmorgen wakker geworden in de boerderij. Ik heb met gertjan op bedjes in de woonkamer geslapen. Veel te warm ben op zoek gegaan om 4 uur om een raam open te doen. Helaas dat wilde niet lukken.
Gertjan en ik waren als eerste wakker en hebben gelijk maar een lekkere pot koffie gezet.
Langzaam aan werd de rest wakker en hebben lekker zitten ontbijten. Er stond Deense bruine geitenkaas op tafel waar ik natuurlijk een stukje van heb geproeft.
Nou daar zat geen smaak aan. Geef mij maar Hollandse oudekaas.
Na innig afscheid van de bewoners zijn we om half 11 vertrokken richting zweden.
We hebben een tussenstop gemaakt om het viking museum te bekijken. Voor geen goud dat ik met zo'n viking schip de oceaan over zou gaan.
We zijn verder gereden om met de boot over te varen naar zweden. Nou denk nou niet ik ga even lekker naar de wc voor een grote boodschap, want dat red je dus niet. Voor je het weet vaar je mee terug naar Denemarken.
In zweden aangekomen door de douane. Ja ja en wie van de 3 bestuurders moest blazen ?? Nou ik dus. Maar natuurlijk mochten we door.
Onderweg begon het zachtjes te sneeuwen en we reden inmiddels door een witte wereld.voorbijrijders maken nog steeds foto's van ons. We zijn 400 km voor Stockholm beland waar we leuke hutjes met stapelbedden hebben gehuurd.
Toen we net een lekker vuur en rookworsten hadden kwamen er 2 mannen aan lopen. Zij bleken van navigatie north te zijn. Grote dikke 4 wiel aangedreven auto's onderweg naar mourmansk. Ook de organisatie kwam langs en pikte een rookworst je mee.
Echt heel gaaf! Nu lig ik lekker in m'n bedje te schrijven buien sneeuwt het en is het -3
Tot morgen

1. Dre:
    21 januari 2018
    Had ik nog niet eerder gelezen je bericht lieffie heel leuk .Als je straks thuis bent dan gaan we alles gezellig door lezen en kijken met ons 3.
    ik kijk al uit naar je volgende verslag enne mag wel wat langer het leest leuk namelijk.
    Groetjes aan iedereen daar het gaat jullie goed dikke kus.
  2. Kok:
    helemaal mee eens Dre
  3. Reza:
    21 januari 2018
    Leuk mam! Ben blij dat je t leuk vind!
  4. Flip:
    22 januari 2018
    Blijf je volgen, heel veel plezier.
    -3 is nog niks hoor😊
    Op naar de -40😂